Torture Division: jag hade fel

Fick en kommentar av Jörgen från Torture Division för en stund sedan, där han påpekar att bandets pedofildödarlåtar handlar om pedofiler som våldtagit barn. Jag vill därför be om ursäkt för påhoppet jag gjorde på bandet i mitt inlägg om Close-Up.

Å andra sidan är jag fan glad att jag skrev inlägget ändå, för det är minsann en liten merit att få Jörgen Sandström att starta en blogg, dessutom har jag ju ännu en anledning att ogilla Close-Up, nämligen att de gett en felaktig innehållsförteckning över Torture Divisions texter.

Så än en gång: ber om ursäkt, grabbar. Jag borde ha grävt lite djupare och läst texterna själv, och inte litat på vad en tidning skriver.

Med det sagt - och med tanke på den fullständiga storm det blev över en liten del av ett jävla blogginlägg, skrivet av en nobody - så undrar jag varför det är så tyst om Daniel "Mortuus/Arioch" Rostén? Är det helt obekant för Sveriges metalskribenter att han i Slayer #12 (tror jag det var, orkar inte kolla) i en Funeral Mist-intervju sade att han tycker att barnprostitution, barnslaveri och barnamord är bra saker? Jag har inte sett någon ställa honom mot väggen rörande dessa något ovanliga åsikter.

3 kommentarer:

Herral de Santina sa...

…kanske för att Daniel ”Mortuus/Arioch” Rostén inte skriver ett öppet brev till Close-Up och sedan mailar länken till redaktionen?

Lus.
Under.
Mänsklighetens.
Pung.

farbrormedeldkastare sa...

Det här med att ha fel verkar vara det enda du är bra på Robert.

Eftersom att jag skrivit vartenda ord i Close-Up om Torture Division, utöver den första korta nyhetstexten i #97 som Henke Palm gjorde, har jag skäl att utnämna dig till idiot.

I de hittills två intervjuerna, två liverecensionerna och tre demorecensionerna jag skrivit nämns våld mot pedofiler en enda gång, i följande mening:

"Precis som förra gången levereras ett blodigt paket om tre spår med inledande pedofilslaktarpropagandan ”Invoking the knifer” som höjdpunkt."

Detta i recensionen av "We bring upon thee" i Sverige Runt #107. Det är den enda grund du haft till din "felaktiga innehållsförteckning" som jag, enligt din utsago, givit dig.

Att du tagit denna mening till dig och därefter använt fantasin för att bilda dig en uppfattning är helt och hållet ditt eget fel. Men beskyll du istället min journalistik för att vara vilseledande hur mycket du vill.

Till skillnad från dig har jag från dag ett av min karriär fått betalt för mina texter. Det har bland annat att göra med faktumet att jag kollar upp fakta innan jag uttalar min åsikt om andras förehavanden (det kallas research). Om du provat på det under tiden du skrev för Fear och Slavestate hade du kanske slutat som något stiligare än en pinsam tölp med en blogg.

/David Jannati

Robert sa...

Då antar jag att det är någon annan som skrivit följande under ditt namn: "Jörgen hetsar gång på gång för slakt av alla samhällets pedofiler och lyssnar nöjt när åhörarskaran stämmer upp i hatvrålen" i Close-Up #109, s.105, men det må väl vara hänt. Jag hoppas att du ändå fick betalt.

Skicka en kommentar