Neglektum: uppdatering

Med anledning av min recension av Neglektums demo "Beyond the Frozen Mist" så har jag lite nyheter om bandet. Basisten Isedor är numer trummis, och han är tydligen rätt bra på att blasta, så bandet har gått tillbaka till en mer traditionell black metal, som tydligen skall vara betydligt råare. Det nya materialet skall enligt uppgift vara lite mer åt Marduk-hållet, och det låter i mina öron som en intressant utveckling. Jag hoppas personligen att det betyder fler låtar runt fyraminutersstrecket, och inte så många tiominutersepos.

Neglektum måste, och jag citerar "träna och finslipa skiten", men jag har blivit lovad en provlyssning så snart låtarna sitter. Håll ögon och öron öppna, för Neglektum har verkligen potential att bli något stort.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar